Grönt

Logotyp, grafisk profil & webbplats till SydGrönt

SydGrönt gör sig redo att möta det fortsatt stora intresset för svenskodlat med ny grafisk profil, logotyp, kommunikationsplattform och webbplats. Det nya utseendet förmedlar svenskt, nyskördat, omtänksamt odlat och familjärt som ökar lockelsen att upptäcka vilka dedikerade odlare som ligger bakom SydGrönts breda sortiment.

Martin Skoog
Martin Skoog, Strategy Director.
Kund: SydGrönt

Mindre än en minuts läsning.
SydGrönt logotyp mot grön bakgrund
Från svenska odlare. Till dig. En odlare håller i ett lök knippe
SydGrönt logotyp gammal och ny
Logotyp - Före & Efter

Den gröna verkligheten bakom produkterna

Den nya grafiska profilen och logotypen bottnar i den klargröna färgen för att förstärka namnet och skapa rätt associationer utifrån SydGrönts utbud. Gården och åkern i logotypen är starka symboler för vardagen som SydGrönt är verksamma i. Rent bildmässigt visar den nya profilens fotografier verkligheten bakom produkterna. Vi kommer närmare odlarna och tar del av deras dagliga arbete bland frukt och grönsaker.

“Från svenska odlare. Till dig.”

Tillsammans med den grafiska profilen lanserar även SydGrönt kommunikationsplattformen ”Från svenska odlare. Till dig.”. Ett bärande budskap som sätter fokus på deras medlemsodlare som levererar svensk frukt och grönt till konsumenter och kockar.

SydGrönt nya webbdesign förstasida
SydGrönt ny webbplats svensk odling i iPhone
SydGrönt ny webbdesign listning av odlare
SydGrönt produktsida om blomkål i ny webbdesign

En matnyttig kunskapskälla

Den förnyade webbplatsen SydGrönt.se är en kunskapsbas som ger matnyttig information om SydGrönts odlare, produkter och metoder. Webbplatsen ska fungera som en väl uppdaterad källa till besökare som är nyfikna på fördelarna med svensk odling och hur den utvecklas.

Under hösten 2018 kommer hela den nya grafiska profilen bli successivt mer närvarande allteftersom hela SydGrönts kommunikationsytor uppdateras.

VILL DU SE MER AV DET JOBBAR MED?

Här har vi samlat alla case som handlar om varumärkesutveckling

Filosofi
Design är som god medicin

Bra design är framgångsrik kommunikation som attraherar besökare, kunder och medarbetare.

Hello yes this is dog

Är detta inte hunden du sökte?
Kolla vår kontaktsida.

Artboard 1

Var god vänd tillbaks din mobil i porträttläge.

Enda gången du ska ha din mobil i landskapsläge är när du tar bilder.