Natur

Rum för känslor - resultatet av Svenska Kakels varumärkesresa

Svenska Kakel säljer inte bara kakelplattor. De säljer även känslor, stämningar, nytta och lösningar. Detta unika togs tillvara på när vi tog fram deras nya grafiska profil - där kaklets naturliga associationer får ta mer utrymme och skapar mervärde för deras kunder. Resultatet blev en avskalad profil med mycket vitt som låter bilder på både kakel och natur tala.

Carl Tedeland
Carl Tedeland, Creative Project Manager.

Mindre än en minuts läsning.
Svenska Kakel - Varumärke - Logotyp mot berg
Svenska Kakel - Varumärke - Ce.Si kakelserie
Svenska Kakel - Varumärke - Himmel och snöklätt berg
Svenska Kakel - Varumärkesmanual och vision
Svenska Kakel - Varumärkesmanual och kommunikation
Svenska Kakel - Varumärkesmanual och logotyp
Svenska Kakel - Varumärkesmanual och typografi
Vill du se mer av det jobbar med?

Här har vi samlat alla case som handlar om varumärkesutveckling

Filosofi
Design är som god medicin

Ett sätt att tänka för att skapa framgångsrik kommunikation som attraherar kunder besökare, medarbetare och adderar värde.

Hello yes this is dog

Är detta inte hunden du sökte?
Kolla vår kontaktsida.

Artboard 1

Var god vänd tillbaks din mobil i porträttläge.

Enda gången du ska ha din mobil i landskapsläge är när du tar bilder.